woensdag 12 februari 2014

Sneeuwvrij!

Alweer bijna een maandje terug op de campus, maar het voelt alsof ik net nog in New York was. Time flies! Ik heb nu vier nieuwe vakken: abnormal psychology, chemistry of food and nutrition, drawing en ik ben ook maar door gegaan met Spaans nadat ik twee weken inorganic chemistry had gevolgd en besloten had dat dat toch wel the biggest mistake van het jaar was.
Abnormal psychology is echt een ontzettend interessant vak! Wel vrij moeilijk, aangezien je eigenlijk een 'intro in psych class' van te voren moest hebben gehad (wat ik dus niet heb gevolgd). Heel veel lezen (30-60 pagina's per les) en 'case studies'. Het gaat vooral over mental disorders en de oorzaken en behandelingen ervan. Echt een heel ander vak dan elk vak dat ik ooit gevolgd heb.
Chemistry of food and nutrition is nog niet heel erg exciting, maar komt hopelijk nog.
Drawing is veel werk, maar erg leuk!! Ik probeer mijn opa's genen een beetje in ere te houden haha.
Spaans is nog steeds wel prima.

Momenteel zitten we in Sara en Kayleigh's dorm 'apples to apples' te spelen, aangezien we vanmiddag en morgen heel de dag sneeuwvrij hebben! Het leuke is dat we dit vanmiddag te horen kregen terwijl er nog geen vlokje gevallen was. Blijkbaar krijgen we 30 tot 45 cm sneeuw. Virginia heeft stress, zoals elke keer dat ze hier een storm aankondigen. En dan 9/10 keer is het een windvlaag met een spatje regen. Dus ik ben benieuwd of we de 5 cm halen haha.

Most exciting thing right now, is natuurlijk de olympische spelen! Althans, ik ben de enige op de campus hier die er zo over denkt. Toen ik iedereen vertelde over al onze medailles kreeg ik als antwoord: 'How nice for you The Netherlands are successful for once Katinka'. Oké dan, American friends..
Maar oké, ik probeer alle schaatswedstrijden te kijken als ik niet door mijn wekker heen slaap of als het internet me niet buitensluit. Want de NOS laat me niet kijken omdat ik in een ander land ben, de NBC laat me niet kijken omdat ik geen Amerikaanse tv provider heb en de BBC en Canada laten we me niet kijken omdat ik een buitenlands IP adres heb.

 
Oja, Kristen en ik waren vorige week wezen hiken met de outdoor adventure club haha. Echt een prachtig uitzicht toen we boven op de berg waren!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten